aan damessneakers; Adidas heeft

classic Classic list List threaded Threaded
1 message Options
Reply | Threaded
Open this post in threaded view
|

aan damessneakers; Adidas heeft

caicai2017
Het nieuwe, op vrouwen geori?nteerde Unlaced-project van Nike zal dit probleem aanpakken Adidas NMD Femme door "unisex-maatvoering aan te bieden op bepaalde klassieke Jordan-stijlen", de sizing uit te breiden voor de razend populaire Nike Air Force 1 en Air Max-lijnen en te breken met de traditie van bijna uitsluitend met buzzy-mannen samen te werken ontwerpers door twee superberoemde vrouwen in dienst te nemen - cult-favoriete Britse herenkledingontwerpster Nike Dunk Sky High Womens Martine Rose en de avant-garde Japanse sieradenontwerper Yoon - om nieuwe confectiekledinglijnen en sneakers te cre?ren. Het is een begin, maar is het genoeg? En waarom zo laat? De vooruitgang op het sneakerfront van de vrouw is dribbels en minpunten geworden. Afgelopen zomer ontwierp Olivia Kim, de directeur van creatieve projecten van Nordstrom, een Nike Ebernon Low Womens limited-edition-versie van de Nike Cortez, een klassieke stijl die in 1972 als eerste trackschoen werd ge?ntroduceerd. De andere Nike Air Vapormax Femme belangrijke bijdrage aan de damessneakers in dat seizoen was bijna lachwekkend: een Nike en Swarovski lijn van ultra-vrouwelijke schoenen bekleed met kristallen. Er is geen enkele vermelding van in de volledige streetwear-uitgave voor vrouwen. (Eén mening, van mij: ze zijn afschuwelijk.) In de aanloop naar Unlaced heeft Nike ook een 14-vrouwen ontwerpteam laten Nike Air Force 1 Womens werken aan een lijn van opnieuw ontworpen Air Force 1's en Air Jordan 1's, die kwamen in de stijlen Explorer, Lover, Sage, Rebel en Jester. Ze zijn objectief cool. Het bedrijf maakte ook damesmaten beschikbaar voor de langverwachte The 10-lijn, ontworpen door KIRSY, creative director Virgil Abloh. Abloh heeft vervolgens de Queen-lijn van Serena Williams ontworpen Nike Air Max 90 Homme Noir voor het merk, dat deze zomer debuteerde. De pogingen worden duidelijk beter. Maar dit is geen altru?sme; het is gewoon Nike Air Max 90 Mens Blue slimme zaken die veel te lang duurden om erachter te komen. Het duurde tot 2014 - toen Rihanna creatief directeur van Puma werd en het Franse luxe merk Céline een paar op Air Force 1 ge?nspireerde sneakers over de startbaan stuurde - dat Nike begon op te zitten en op te letten. Om het idee van een damessneakershop te testen, liet Nordstrom Olivia Kim in het Nike Air Max 90 Womens najaar van 2016 een kleine selectie vrouwenstijlen voor Nordstrom samenstellen. Nike VP Amy Montagne werd de algemeen directeur Nike Air Max 90 Femme van Nike Women in 2014 en ze is open geweest over Unlaced als een manier voor Nike om de activiteiten van vrouwen van een $ 6,6 miljard jaarlijkse inspanning naar een $ 11 miljard in 2020 te pushen. "Atletisch schoeisel" was over het geheel Nike Air Max 97 Mujer genomen 2 procent, maar 5 procent bij vrouwen. De verkoop van damessneakers groeit sneller dan die van mannen en Nike Air Max 90 Womens de markt is nog niet verzadigd. Nike heeft nog steeds de tijd om er een groot deel van te nemen: Amazon's Zappos heeft een relatief klein deel (genaamd "The Ones") gewijd aan damessneakers; Adidas heeft Kylie Jenner net als woordvoerder opgepakt en samengewerkt met Refinery29 om 50 paar vrouwenspecifieke Ultra Boosts te maken; en Puma is bijna gênant afhankelijk van Rihanna, die nu tal van andere